piątek, 23 listopada 2012

43.Szeptem-Becca Fitzpatrick



Tytuł: Szeptem
Autor: Becca Fitzpatrick 
Liczba stron: 325
Tytuł oryginału: Hush Hush
Wydawnictwo: Otwarte


Po książkę Szeptem sięgnęłam po raz drugi. Pierwszy raz przeczytałam ją z dwa lata temu i bardzo mi się ta seria spodobała. W ostatnim czasie postanowiłam przeczytać trzy części od nowa, aby przypomnieć sobie wszystko ze szczegółami, jakie były losy Nory i Patcha przed przeczytaniem ostatniej, czwartej części Finale.


Nora ma najlepszą przyjaciółkę Vee i jak to z najlepszą przyjaciółką, siedzi na wszystkich lekcjach. Pewnego dnia nauczyciel biologi postanowił poprzesadzać wszystkich uczniów. Do Nory przysiada się tajemniczy i przystojny Patch. Od tego niewinnego momentu w życiu dziewczyny zaczynają się dziać dziwne rzeczy. Prześladuje ją facet w kominiarce, ma mały wypadek i tylko ona zauważa jego szkody. Nora uważa, że ma to wszystko związek z jej nowym kolegą i postanawia rozwikłać zagadkę. Jednak odkryję ona coś niesamowitego, nie z tego świata.

"-Nie umawiam się z nieznajomymi.-oświadczyłam.
-Na szczęście ja też. Przyjadę o piątej."

Główną bohaterką jest Nora. Dziewczyna, która po śmierci ojca ma lekkie problemy z psychiką. Mieszka ona z matką, która ciągle musi wyjeżdżać na kilka dni, więc można powiedzieć, że Nora prawie przez cały czas mieszka sama. Ma najlepszą przyjaciółkę Vee, która jest trochę szalona. I jest jeszcze Patch, chyba najciekawsza postać w książce. Arogancki (niczym Jace z Miasta kości), mroczny, tajemniczy i oczywiście przystojny chłopak. którego Nora poznaje na biologii. Na pierwszy rzut oka można porównać tę książkę do Zmierzchu i Belli i Edwarda, ale nie zniechęcajcie się, gdyż ta książka nie jest podobna w żadnym wypadku do książki Stephanie Meyer, oprócz tego małego szczegółu, od którego wszystko się zaczęło.

No właśnie, nowe życie Nory, zagadki i tajemnice zaczęły się od niewinnego przesadzenia uczniów na jednej lekcji. Niby to nic takiego, ale od tego prostego pomysłu powstała wspaniała książką, która drugi raz mnie urzekła. Pomysł z aniołami bardzo mi się spodobał, a autorka rewelacyjnie nam to przedstawiła. Tajemniczy świat, jaki stworzyła autorka, bohaterowie, trochę fantastyki, miłość i rewelacyjne dialogi stworzyły bardzo ciekawą książkę. 

Szeptem czyta się błyskawicznie. Niestety. Narracja jest z punktu widzenia Nory. Jest wiele wątków, dzięki czemu akcja jest bardzo szybka i ciekawa. Lektura bardzo wciąga i nie można się od niej oderwać. Występuje wiele śmiesznych cytatów, które dodają wiele humory książce.
Okładka książki jest przepiękna i idealna. Jest taka jaka powinna być. Ukazuje wszystko co powinna, ale zarazem nic. Moim zdaniem jest to najlepsza okładka z całej serii.



"Pamiętaj, że człowiek się zmienia, jednak jego przeszłość nigdy."

Nie żałuje, że od nowa zaczęłam czytać serię Szeptem, gdyż bardzo lubię twórczość Becci Fitzpatrick. Na nowo mogłam przeczytać wspaniały świat jaki wykreowała autorka. Na nowo mogłam poznać losy bohaterów i na nowo mogłam zakochać się w Patchu.
Nie żałuje godzin spędzonych przy lekturze i na pewno wkrótce od nowa zacznę czytać Szeptem.

Oczywiście polecam zapoznaniem się z twórczością Becci Fitzpatrick. Dużo osób porównuje tę książkę do Zmierzchu przez to, że bohaterowie poznają się na lekcji biologii, ale zapewniam, że te dwie książki są całkowicie inne. Polecam !


Ocena: 10/10


Seria Szeptem składa się z:
1.Szeptem
2.Crescendo
3.Cisza
4.Finale

10 komentarzy:

  1. Ahh już nie mogę się doczekać kiedy ją przeczytam;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Serii nie miałam zamiaru w ogóle czytać, ale dosłownie każdy ostatnio mi ją poleca. Dlatego jeśli będzie taka okazja z przyjemnością zapoznam się z nią :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też mi się podobała :) Ja właśnie czytam już Finale ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam i miło wspominam. Teraz czekam na Finale, niestety chyba dopiero z biblioteki pożyczę, bo nie mam poprzednich tomów, a nie lubię kupować ostatków.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam tę serię :) Mam ostatni tom lecz poczekam, aż ten szał opadnie i wtedy się za niego zabiorę ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam całą serie, dlatego czekam zniecierpliwiona na Finale:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kończąc "Finale" czułam, że żegnam się już z całą serią i mija coś, co zmieniło mój gust czytelniczy - a uwierz, wylałam może łez nad ostatnią częścią. Mimo to tak jak Ty wrócę do "Szeptem" nawet trylion razy. Ta książka jest zbyt wspaniała, aby odkładać ją na półkę i zapomnieć. Na porównywanie w stylu "Dla fanów >Zmierzchu<" itd. w ogóle nie zwracam uwagi - reklamy tego typu nie mają w sobie ani odrobiny prawdy i wszystkie są takie same.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przede mną "Cisza" :D Seria bardzo mi się podoba, chociaż według mnie drugi tom był znacznie gorszy niż jego poprzednik :P

    OdpowiedzUsuń
  9. O tej serii słyszałam, aczkolwiek jeszcze nie sięgałam po nią. Sama nie wiem, czy przypadłaby mi do gustu, ale jeśli nie spróbuję to nie przekonam się o tym. Zatem muszę rozejrzeć się za pierwszą częścią. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Okładka jest rewelacyjna^^ A porównywanie książki do "Zmierzchu", bo bohaterowie poznają się na biologii to również moim zdaniem lekka przesada :/

    OdpowiedzUsuń