piątek, 9 listopada 2012

41.Przywrócona-Amanda Hocking



Tytuł: Przywrócona
Autor: Amanda Hocking
Liczba stron: 299
Seria: Trylogia Trylle #3
Tytuł oryginału: Ascend 
Wydawnictwo: Amber


Zamieniona w dniu urodzin...
Rozdarta pomiędzy dwoma światami...
Przywrócona magii...

W królestwie trwają przygotowania do ślubu. Wendy zostaje żoną swojego przyjaciela. Musi dla dobra królestwa i dla  swojego dobra. Ale między czasie próbuje znaleść sposób na swojego ojca, gdyż  zaczynają się ataki na podwładnych Wendy. Na dodatek umiera królowa, matka Wendy i dziewczyna, czy tego chce czy nie, musi zostać królową i zacząć jak najlepiej rządzić królestwem. Ale czy dziewczyna jest gotowa na taką odpowiedzialność ? Czy uda jej się zwyciężyć, czy całe królestwo zginie ?

Wendy przeszła wielką przemianę. Od zbuntowanej dziewczyny stała się prawdziwą królową. Stała się odpowiedzialna, dojrzała i mądra. Jednak uważam, że autorka źle wybrała wiek głównej bohaterki. Dziewczyna ma zaledwie 18 lat, a zachowuje się jak dorosła osoba. Jestem w jej wieku, ale ja nigdy nie umiałabym się zachowywać  tak jak ona. Ja uważam się jeszcze za dziecko, a ona była już jak dorosła kobieta. Uważam, że autorka na siłę zrobiła z niej nastolatkę, aby więcej osób przeczytało tą książkę, ale tak na prawdę Wedny nie zachowywała się jak nastolatka. 


"Nie rób wszystkiego, co mówi ci serce, ale go słuchaj. Czasami ma rację"

Akcja dzieje się bardzo szybko. Nie ma chwili na nudę. Książka jest czasami przewidywalna. Przywrócona ma wiele ciekawych momentów, i dlatego czyta się ją w błyskawicznym tempie, tak naprawdę sama nie wiem kiedy skończyłam czytać ostatnią część Trylogii Tryle. Język jest bardzo prosty i zrozumiały dla każdego czytelnika. A narracja Przywróconej jest również w trzecioosobowej.

Niestety czuje pewien niedosyt pod względem miłości Wendy i Finna. Niby się kochają, ale nie mogą być razem. Robią wszystko, aby choć przez kilka chwil być razem. Ich miłość jest niczym z Romea i Julii, a tu nagle czar pryska i jednak nie są razem. Wendy zakochuje się w Lokim, ale jest żoną Tove. Niestety w tej książce jest czworokąt miłosny. I to jest jedyna rzecz, która mnie strasznie irytowała w książce. Ale na szczęście na samym końcu coś jest wyjaśnione z życiem miłosnym Wendy, ale czuje, że nie do końca.

Po waszych komentarzach, widzę, że niektórzy nie do końca są przekonani co do tej książki. Niestety wiele osób nie daje szansy tej książce. A tak naprawdę warto ją przeczytać. Nie jest to jakaś super powieść, ale nie jest to totalny gniot. Jest to książka odmóżdżającą, warta przeczytania.

Jest to najlepsza część z całej trylogii Trylle. Widać wielkie postępy autorki. Dostałam to, co oczekiwałam, a nawet więcej. Cała powieść niby nie zachwyca, ale jest oryginalna. Pomysł tryli jest świetny. Widać, że autorka przemyślała to, aby dać trolle jako główny temat i właśnie dzięki temu ta książka tak się wyróżnia.

Każda z okładek trylogii pokazuje etapy życia Wendy. Każda jest oryginalna i inna, a  ta okładka jest również bardzo ładna. Wydanie książki jest bardzo fajne. Wszystko jest czytelne, przejrzyste, a czcionka jest przyjazna dla oka.


"Nie możemy tak po prostu to siedzieć i patrzeć sobie głęboko w oczy, aż wreszcie rzucimy się na siebie i zatracimy w namiętnym pocałunku?" 

Przywrócona to już niestety ostatnia część Trylogii Trylle. Z chęcią jeszcze raz przeczytałabym wszystko od nowa i na nowo poznawała świat Wendy. Nie żałuje spędzonych godzin z trylogią, gdyż bawiłam się z nią bardzo dobrze. 

Oczywiście polecam zapoznanie się z całą Trylogią Trylle. Świat stworzony przez Amandę Hocking jest wspaniały i oryginalny. Zamieniona, Rozdarta i Przywrócona przenoszą nas do zupełnie innego i nowego świata. Polecam !

Ocena: 6/10


Trylogia Trylle:
Zamieniona RECENZJA
Rozdarta RECENZJA
Przywrócona 

7 komentarzy:

  1. Niby polecasz, ale żeby sięgnąć po książkę musi mnie do niej ciągnąć, a z tą tak nie jest więc raczej sobie daruję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Trójkąty miłosne bywają irytującve, ale czworokąt to już przegięcie xD A taka dojrzałość bohaterów jest niestety w ksiażkach bardzo powszechna. Na razie chyba sobie odpuszczę, bo mam sporo książek w planach.
    Przy okazji: zostałaś przeze mnie nominowana do Liebster Award http://okiemczytelnika.blogspot.com/2012/11/liebster-award.html : )

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam całą trylogię i bardzo ją lubię;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię tę trylogię i już nie mogę się doczekać momentu w którym zasiądę do czytania tego tomu. Chociaż z drugiej strony ciężko mi będzie rozstać się z bohaterami. Niektórych naprawdę polubiłam :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakoś nie bardzo ciągnie mnie do tej serii. Może kiedyś się przełamie i sięgnę, ale na razie sobie odpuszczam.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Post napisany dawno a ja dopiero teraz pisze,ale od miesiąca czytam ta trylogie i właśnie nie wiem czy mam skończyć częSć 3 czy nie ?? Mozesz mi zdradzic z kim ona w końcu będzie ??Bardo bym chciała żeby była z Finnem jak pewnie większość czytelniczek :) Wiec jak powiesz mi ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, nie mogę powiedzieć :P Będzie Spoiler... nie będzie szoku itp. Musisz przeczytać sama :)

      Usuń