czwartek, 15 listopada 2012

42. Więzień nieba-Carlos Ruiz Zafón



Tytuł: Więzień nieba
Autor: Carlos Ruiz Zafon
Liczba stron: 411
Seria: Cmentarz Zapomnianych Książek #3
Tytuł oryginału: El prisionero del cielo
Wydawnictwo: MUZA SA


Więzień nieba był jedną z najbardziej oczekiwanych premier tego roku. Czytelnicy chcieli przeczytać nową twórczość Carlosa Ruiza Zafóna, przeczytać nowe losy Daniela oraz na nowo zagłębić się w Cmentarz Zapomnianych Książek. 


Więzień nieba to kontynuacja losów Daniela, bohatera z Cienia wiatru. Daniel wraz z Bea oraz swoim synkiem i ojcem wiodą spokojne  życie w tajemniczej Barcelonie. Fermin, najlepszy przyjaciel bohatera, planuje wziąć ślub ze swoją ukochaną-Bernandą. Jednak pojawiają się kompikacje, gdyż wiele lat temu Fermin Romeo de Torres został uznany za zmarłego i teraz nie posiada on tożsamości. Pewnego dnia do księgarni Sempere i Synowie zjawia się nieoczekiwany klient. Starszy mężczyzna próbuje przywrócić na nowo przeszłość Fermina. Wszystko się komplikuje i Fermin Romeo de Torres opowiada swoją tajemniczą i mroczną przeszłość.

"Przyszłości się nie pragnie: zasługuje się na nią."

W tej części Cmentarza Zapomnianych Książek autor skupia uwagę na Ferminie, co mnie bardzo ucieszyło, gdyż mogłam bliżej poznać tego bohatera. Carloz Ruiz Zafón połączył również dwóch poprzednich głównych bohaterów w jedną całość. Okazuje się, że mają ze sobą wiele wspólnego. Jednak przede wszystkim głównym tematem w tej książce jest Fermin i jego mroczna historia. 

Carlosa Ruiza Zafóna uznałam za mistrza i jednego z moich ulubionych pisarzy po przeczytaniu pierwszej książki. Od razu wiedziałam, że chcę przeczytać jego wszystkie książki, gdyż jego powieści zostają na długo w pamięci. Przy pisaniu recenzji Cienia wiatru pisałam, że ta książka jest jedną z najlepszych książek jakie czytałam. Potem przyszedł czas na Grę anioła, którą się niestety zawiodłam, ale na szczęście przy czytaniu Więźnia nieba znowu mogłam poczuć tę magię. Choć na początku nie byłam przekonana co do tej książki, ale na szczęście potem autor znowu mnie oczarował.

Carlos Ruiz Zafón sam sobie postawił bardzo wysoką poprzeczkę przy Cieniu wiatru. Ale moim zdaniem nie udało mu się ją przebić. Pierwsza część Cmentarza Zapomnianych Książek miała to coś. Nie da się nie zapomnieć o niej. Ta książka również bardzo mi się spodobała, ale jednak Cień wiatru zrobił na mnie ogromne wrażenie, pokochałam ją od pierwszych stron i na długo pozostanie w mej pamięci. Zabrakło mi również tej tajemniczej i mrocznej Barcelony, którą tak pokochałam. Autor nadal utrzymuje wysoki poziom. Jego książki są rewelacyjne, ale jednak po tak wspaniałym Cieniu wiatru oczekiwałam jeszcze czegoś większego. 

"Wszystko w tym życiu można przebaczyć. Poza prawdą..."

Język jest zrozumiały dla każdego. Styl pisania autora jest rewelacyjny. Jego cytaty są bardzo przemyślane i dojrzałe, które na długo zapamiętam. Autor w ciekawy sposób przedstawia nam kolejną część serii Cmentarza Zapomnianych Książek i mam nadzieję, że nie ostatnią, gdyż nie do końca wszystko zostało wyjaśnione, a autor sam informuje o tym, że "...to jeszcze się nie skończyło. Dopiero się zaczyna." Mam wielką nadzieję, że po raz kolejny będę mogła zagłębić się w magiczną Barcelonę.

Nie powinnam nawet polecać, gdyż to powinno być oczywiste, że każdy czytelnik powinien zapoznać się z twórczością Zafóna. Jest on wielkim pisarzem, a jego książki są niesamowite. Niby książkę nie trzeba czytać po kolei, czyli: Cień wiatry, Gra anioła i Więzień nieba, ale zachęcam do przeczytania właśnie w takiej kolejności, gdyż wiele wątków są ze sobą powiązane. Polecam! A na pewno się nie zawiedziecie. 


Ocena: 9/10


5 komentarzy:

  1. Bardzo mi się podobała, według mnie wyszła z tej książki dobra kontynuacja "Cienia wiatru" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam Grę Anioła, ale niestety czasu na wspaniałego Zafona brak :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam twórczość tego autora z jego książek dla młodzieży, które swoją drogą, bardzo mi się podobały. Dlatego z miłą chęcią sięgnę także po ten tom, aby nadrobić zaległości z ambitniejszą twórczością Pana Zafóna :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Oczywiście mam w planach, już tyle osób polecało ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam za sobą trzy książki tego autora, teraz czytam ,,Cień wiatru'' i jestem absolutnie zachwycona. Tylko czekać, aż ,,Więzień nieba'' wpadnie w moje ręce :)

    OdpowiedzUsuń