sobota, 8 września 2012

35.Miasto szkła-Cassandra Clare

Tytuł: Miasto szkła
Autor: Cassandra Clare
Liczba stron: 526
Seria: Dary anioła #3
Tytuł oryginału: City of Glass
Wydawnictwo: MAG


Miasto szkła to trzecia część serii Dary anioła, którą pokochali czytelnicy. Dwie pierwsze części były świetne, ale czy Cassandra Clare dalej utrzymała poziom i napisała kolejną, dobrą książkę?

Clary planuje wyjechać do państwa Nocnych Łowcych-do Idrisu, gdzie chce odnaleźć czarownika Ragnora Fella, który może uratować jej matkę z śpiączki. Jace nie chce zabrać siostry ze sobą i zmienia datę wyprawy. Niestety sprawy się komplikują, Nocni Łowcy zostają napadnięci przez demony, a Simon zostaje ranny i Jace musi zabrać go ze sobą, co powoduje kłopoty. Natomiast Clary jest zła na Jace, że ją oszukał i nie zabrał ją ze sobą, więc sama otwiera bramę i udaję się do Idrisu. Szykuje się wojna z Valentine' em. Nocni Łowcy muszą podjąć decyzję , czy chcą walczyć z Podziemnymi, czy poddadzą się władzy Valentine'owi ?
"Kocham cię i będę kochał aż do śmierci, a jeśli potem jest jakieś życie, w tedy też będę cię kochał" 
Każdy z bohaterów przeszedł jaką  przemianę. Jace stał się bardzo opiekuńczy, a Simon stał się odważny. Isabelle nie wiem jak to możliwe, ale stała się jeszcze bardziej silna.  Natomiast Clary nie jest już drobną dziewczyną, tylko dziewczyną z wielką odwagą. Umie postawić na swoim i umie walczyć o swoje. Każdy z bohaterów jest inny i wyjątkowy, a autorka opisała ich bardzo dobrze i ciekawie. 
Akcja tym razem dzieje się w Idrisie, a nie w Nowym Jorku. Możemy dowiedzieć się o życiu Nocnych Łowców w ich rodzinnym państwie. Czytamy o pięknych i ciekawych miejscach. Poznajemy Clave i innych Nocnych Łowców, którzy w pewnym stopniu odgrywają jakąś rolę. Poznajemy różne wspomnienia i tajemnice niektórych rodzin oraz samego Valentine. 
Książka napisana jest w narracji trzecioosobowej, ale bardzo łatwo można wczuć się w bohaterów i  poznać ich uczucia . Język jest prosty i zrozumiały dla każdego czytelnika. Akcja jest oczywiście bardzo dynamiczna i również z tą lekturą  nie można się nudzić. Ciągle coś się dzieje, a autorka ciągle zmienia bieg akcji, że nie można przewidzieć co będzie dalej i tym właśnie sposobem chce się czytać i czytać kolejne kartki. Jest wiele wątków, które sprawiają, że książka staje się jeszcze ciekawsza i chcemy czytać jeszcze w większym tempie, aby poznać dalsze losy bohaterów. Całą książkę czyta się jednym tchem.
Cassandra Clare napisała kolejną, dobrą książkę. Świat jaki stworzyła jest niesamowity, inny i interesujący. Cała seria jest wspaniała. Jest ona inna od pozostałych serii co stwarza ją wyjątkową. Autorka pomieszała różne rasy istot, zaczerpnęła kilka pomysł i stworzyła całość. Dary anioła są na prawdę świetne, że każdy szanujący się czytelnik powinien przeczytać, albo chociaż spróbować przeczytać książkę, bo na prawdę warto. 
"-Powiedziałeś, że idziesz się przejść! Jaki spacer trwa sześć godzin?
-Długi?"
Nie wiem, czego spodziewałam się po książce, ale na pewno nie tego, co dostałam. Nawet nie mogłam sobie wyobrazić, jak daleko autorka się posunie, co stworzy i jak dalej potoczą się losy bohaterów. Jestem mile zaskoczona książką i nie żałuje, że ją przeczytałam, a wręcz przeciwnie. Książka jest naprawdę dobra. Cassandra Clare zrobiła naprawdę dobrą robotę.
Wydanie książki jest fajne. Czcionka jest przyjazna dla oka. Niestety wizytówka książki jest po prostu paskudna. Mam tu oczywiście na myśli okładkę. Chociaż jest to już trzecia część i powinnam się przyzwyczaić do okładek tej serii, ale po prostu nie mogę nie wspomnieć o niej znowu. Zawsze pisałam, że nasze polskie okładki są piękne i lepsze od oryginałów, ale tu niestety jest odwrotnie. Na początku myślałam, że na okładce jest Clary, ale po dłuższym przyjrzeniu się jej, już nie jestem taka pewna. Osoba na okładce ma ciemne włosy poplątane z czerwonymi i trzyma w ręku bat, co jest symbolem Isabelle, chociaż Isabelle (chyba) była w poprzedniej części, to mam mieszane uczucia co do tego, kto jest na tej okładce. Na dodatek jest krótka notka od Stephanie Meyer, która ma zachęcić do przeczytania książki, chociaż mnie w żadnym stopniu nie poruszyła, ale seria została wydana po wielkim hicie sagi Zmierzch, więc może w tedy kogoś zachęciła. 
Co tu jeszcze dodać. Oczywiście każdy, kto przeczytał dwie pierwsze książki Dary anioła powinien sięgnąć po Miasto szkła, a ci którzy jeszcze nie przeczytali pierwszej części, powinni to zmienić. Książkę i całą serię polecam! Mam nadzieję, że Miasto upadłych aniołów będzie również świetna i nie zawiodę się na autorce. 

Ocena: 9/10

* * *
Zaczął się rok szkolny, a za tym idzie mniej czytania i mniej recenzji. Niestety muszę poświęć się nauce, gdyż  oceny z połowy przedmiotów będą już wpisane na świadectwie trzeciej klasy liceum. Niestety, ale moim priorytetem jest matura, dlatego muszę się jeszcze bardziej przykładać do szkoły, ale będę się starać recenzować choć jedną książkę na tydzień.


8 komentarzy:

  1. Zgadzam się z Twoją recenzją. Tak się składa, że dzisiaj skończyłam czytac Miasto Szkla :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo chcę przeczytać tą serię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oceniłam tak samo, zdecydowanie 6/6 :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie da się inaczej ocenić tej książki jak i całej Serii jak na bardzo wysoką ocenę :P Jest fenomenalna!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze niestety nie zapoznałam się z tą serią.
    Ale zamierzam;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Przeczytałam już bardzo dawno wszystkie części tej serii i to nie raz. Jestem wielką fanką twórczości Pani Clare. Polecam wszystkim tą serię jest fenomenalna. Pozdrawiam i zapraszam do mnie na http://kulturalna-rzeczywistosc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Już jakiś czas temu czytałam tę serię, tylko teraz czekam na kolejny tom ;)

    A, jak też nie mam za bardzo czasu na czytanie. Właściwie, na dzień wychodzi tylko jakieś pół godziny - to czas, w którym wracam komunikacją miejską do domu :/

    OdpowiedzUsuń
  8. Seria nie dla mnie, ale moja przyjaciółka bardzo lubi książki tej autorki :)

    OdpowiedzUsuń