piątek, 10 sierpnia 2012

31. Klątwa tygrysa.Wyzwanie-Colleen Houck


Tytuł: Klątwa tygrysa.Wyzwanie
Autor: Colleen Houck
Liczba stron: 407
Seria: Klątwa tygrysa #2
Tytuł oryginału: Tiger's Quest
Wydawnictwo: Otwarte


Klątwa tygrysa. Wyzwanie to druga część cyklu przygód Kelsey i dwóch tygrysów. Pierwsza książka Colleen Houck spotkała się z dużym uznaniem czytelników. Czy drugą część powieści również pokochają czytelnicy? Czy przygody Kelsey, Rena i Kishana również będą tak wspaniałe jak w pierwszej części?
Kelsey powraca do Stanów, aby dać Renowi dużo przestrzeni. Tam umawia się na randki i próbuje prowadzić normalne życie, gdy nie oczekiwanie u drzwi staje Ren. Dziewczyna wie, że chłopakowi zależy na niej i daje mu drugą szansę. Do dwójki zakochanych dołącza młodszy brat Rena, Kishan, a zaraz potem wielkie kłopoty.
Ren zostaje porwany przez Lokesha, a Kelsey i Kishan ledwo udaje się uciec. Niestety zanim uratują Rena, muszą najpierw zdobyć drugi przedmiot, który złamie klątwę nad tygrysami, gdyż prawdo podobnie Kelsey będzie miała w tedy wizję, gdzie został uwięziony Ren. Do zaczarowanej krainy wybiera się razem  z Kishanem. Czy uda im się uratować Rena z rąk wroga? Czy miłość Rena i Kelsey będzie dalej istnieć ? Czy może dziewczyna zakocha się w młodszym księciu-Kishanem? 

"...pokonanie siebie i swoich słabości to większy sukces niż pokonanie wielotysięcznej armii."

Główna bohaterka Kelsey przeszła wielką przemianę.  Musiała nauczyć się walczyć, aby bronić się przed wrogami. Stała się dzięki temu bardzo odważna. Nie wiele osób na jej miejscu zachowałoby się tak jak ona. Jak pisałam w przy recenzji pierwszej części, że bohaterka przez ostatnie rozdziały stała się denerwująca, to tu znowu była sobą-Kelsey, którą polubiłam na samym początku.
Jeśli chodzi o tygrysy to Ren pokazał to, co czuje do Kelsey. Udowodnił jaki jest odważny i że dla dziewczyny jest gotów zrobić wszystko. Za to Kishan był bardzo, ale to bardzo troskliwy, a przede wszystkim uparty. To co chciał, to sobie brał, tak jak pocałunki Kelsey. Bardzo polubiłam całą trójkę bohaterów. 

W tej części zabrakło mi Indii. Oczywiście były mity, legendy, mityczne stworzenia czy tajemnicze krainy, ale to wszystko nie miało związane z tym krajem. Indie w pierwszej części odgrywały ważną rolę i właśnie dzięki temu książka stała się tak magiczna, wyjątkowa, oryginalna. A w tej części po prostu mi tego zabrakło, co mnie niestety zasmuciło, gdyż bardzo lubiłam indyjski klimat.

Autorka zdecydowała się napisać książkę po sukcesie sagi Zmierzch, ale mogła sobie już oszczędzić dobrze znanego trójkąta miłosnego, który zaczyna już nudzić. Wszystko to trochę przypominało mi jakąś część Pamiętników wampirów. Dwóch braci zakochanych w jednej dziewczynie, jeden porwany, a drugi wraz z zakochaną dziewczyną próbują go ratować. Jak doszłam do tego momentu to chciałam już odłożyć książkę, ale na szczęście tego nie zrobiłam. Przymknęłam na to oko, choć było trudno, ale czytałam dalej i wyobrażałam sobie, że Kishan jest tylko wspaniałym przyjacielem, a nie zakochanym po uczy mężczyzną.


"Czasami miłość sprawia, że zachowujemy się jak szaleńcy"

Akcja, oprócz dość długiego początku jest dynamiczna. A gdy już zaczniemy czytać o podróży w poszukiwaniu drugiego przedmiotu to już w ogóle w książce dzieje się bardzo dużo. Początek za to był bardzo męczący i jak już wspominałam, długi. Język jest prosty i zrozumiały. Niestety prawie nie ma żadnych  indyjskich słów, są może z trzy, które się powtarzają, ale za tą są  wiersze miłosne, których nie było w pierwszej części.

Jeśli chodzi o zakończenie książki, bo nie można o tym nie wspomnieć, to trochę się wszystko komplikuje. Po prostu chce się czytać dalej o losach bohaterów. Byłam w szoku to, co się wydarzyło i było mi w tym momencie bardzo szkoda Kelsey. Niestety na to, co się wydarzy później musimy poczekać.

Okładka książki jest przepiękna. Tym razem  mamy czarnego tygrysa-Kishana, który towarzyszy nam  prawie przez całą książkę i to on zastępuje nam Rena, którego trochę mi brakowało, ale czytanie o Kishanie również sprawiało mi przyjemność.

Jeśli ktoś lubi właśnie takie książki to polecam przeczytanie.
Ocena: 8/10



Na tygrysią serię składają się:
1.Klątwa tygrysa Recenzja
2.Klątwa tygrysa.Wyzwanie
3.Klątwa tygrysa.Wyprawa 19.09.2012
4.Tiger's Destiny
5.Tiger's Dream

12 komentarzy:

  1. Nie skończyłam nigdy tej książki.
    Też widziałam w niej podobieństwa do Pamietników Wampirów, połączonych na dokładkę ze Zmierzchem i posypanych idealizacją.
    To nie było na moje siły.
    Pomysł może i dobry miała autorka, ale wykonanie jest bardzo kiepskie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na początku myślałam, że to będzie saga, a tu proszę 5 części! :O

    Mi się drugi tom podobał o wiele, wiele bardziej niż pierwszy.. :) Mam nadzieję, że 3 będzie równie dobry :)

    A wspomniałaś o trójkącie miłosnym! :D Mnie on tam wcale nie przeszkadza.. ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. Najpierw muszę zapoznać się z pierwszym tomem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam już pierwszą część, i chciałam od razu kupować drugą, ale chyba zaopatrzę się w nią dopiero jak przeczytam pierwszy tom, i wtedy od razu trzeci :D Bo coś czuję, ze spodoba mi się ta książka :D Tylko czcionka jakaś taka... Nie przypasowała mi X_X

    PS: Byłoby mi miło gdybys zajrzała na mojego bloga, a konkretniej an konkurs, który tam urządzam - może upatrzysz dla siebie coś ciekawego ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmm mam pierwszą część, ale jakoś mi do niej nie po drodze ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytam teraz pierwszą część i jak na razie oceniam pozytywnie;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam na nią ochotę ^^ i to wielką.

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka jest spoko chociaż też widzę podobieństwa do pamiętników wampirów
    ja jestem szczerze za Kishanem bo Ren jest dla mnie za miły
    Ksiązka jest trocheę moim zdaniem przewidywalna ale dla mnie jest fajna

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja przeczytalam 1 i 2 czesc jedna po drugiej i troche zaluje ze nie poczekalam az wszystkie 5 bedzie przetlumaczone i wydane po polsku bo nie moge sie teraz doczekac co jest w kolejnych czesciach.Ale poza tym uwazam ksazke za super fajna-lubie takie przygodowe troche przewidywalne zawierajace nutke romantyzmu i magii watki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja przeczytałam już 3 część i jestem zachwycona. Wszystkie książki są świetne.SF połączone z romanem ... Marzenie <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam pierwszą część,a druga leży właśnie na półce i czeka na swoją kolej : ) Trochę szkoda, jeśli autorka zmniejszyła dawkę indyjskiej kultury, bo to był największy plus tej powieści. Też zauważyłam podobieństwa do "Pamiętników wampirów". Mało Rena w ksiażce? Zapowiada się ciekawie, bo co jak co, ale wyidealizowanego Rena to ja nie trawię...

    OdpowiedzUsuń