piątek, 3 sierpnia 2012

30.Cień wiatru-Carlos Ruiz Zafón


Tytuł: Cień wiatru
Autor: Carlos Ruiz Zafón
Liczba stron: 515
Seria: Cmentarz zapomnianych książek #1
Tytuł oryginału: La Sombra del Viento
Wydawnictwo: MUZA SA


Carlos Ruiz Zafón jest jednym z najwspanialszych pisarzy współczesnego świata, a jego książki sprzedają się w milionach egzemplarzy. Każdy miłośnik książki na pewno przynajmniej raz zapoznał się z twórczością Zafóna. Jego największym sukcesem jest Cień wiatru i właśnie tą lekturę przez kilka dni poznawałam.


Akcja rozpoczyna się w 1945 roku, gdzie ulicami Barcelony idzie dziesięcioletni Daniel wraz z ojcem. Kierują się oni do Cmentarza Zapomnianych Książek, gdzie zgodnie z tradycją Daniel musi wybrać jedną książkę. Chłopak natrafia na ,,Cień wiatru" Juliana Caraxa. Daniel zafascynowany książką chce przeczytać więcej powieści Caraxa, w tedy odkrywa, że mężczyzna bez twarzy poszukuje książek tego autora po całym świecie i je pali. Przez najbliższe lata chłopak chce poznać historię autora powieści i z każdym krokiem odkrywa tajemnicę Barcelony. Daniel rozpoczyna największą i najniebezpieczniejszą przygodę swojego życia...

"Niewiele rzeczy ma na człowieka taki wielki wpływ jak pierwsza książka, która od razu trafia do jego serca"

Historia książki jest niesamowita. Nieszczęśliwa miłość, przyjaźń, marzenia. A to jeszcze w Barcelonie, która wydaje się przepięknym miejscem. Niesamowite opisy barcelońskich ulic dają nam niezwykły klimat przepięknej powieści. Dzięki zamieszczonym w książce zdjęciom możemy podziwiać piękne widoki tego miejsca.

Akcja powieści rozgrywa się w czasach powojennych, więc zachowania ludzi i całe ich życie jest nieco inne od naszego, współczesnego. Dzięki Zafonowi możemy poczytać o ludziach, którzy właśnie żyli w tamtych czasach, o ich sposobie życia. Autor idealnie wszystko opisał. 
Jest to niesamowita powieść o książkach. Znajdują się bardzo mądre myśli i cytaty, opisane księgarnie, antykwariaty, domy, a przede wszystkim miejsce, gdzie cała przygoda się rozpoczyna-Cmentarz Zapomnianych Książek.

"Książki są lustrem: widzisz w nich tylko to, co już masz w sobie"

Książka niezwykle wciąga. Carlos Ruiz Zafón niezwykle wszystko opisuje. Świetnie buduję akcję i czyta się ją bardzo przyjemnie. Znajduje się wiele przemyślanych, a przede wszystkim oryginalnych pomysłów. Powieść jest bardzo dynamiczna. Czytając "Cień wiatru" nie można się nudzić. W książce jest wiele postaci, które odgrywają ważne role. Każda z postaci wyróżnia się czymś szczególnym. Niebezpieczni, śmieszni, nieufni lub bardzo tajemniczy. Każda z postaci jest wspaniale wykreowana. 

Wydanie książki ma w sobie coś, co daje niezwykły klimat. Zdjęcia czarno-białe są niezwykłe. Zamieszczona mapa barcelońskich ulic daje nam możliwość przemieszczanie się z Danielem po Barcelonie. Całe wydanie daje nastrój tajemniczy i niebezpieczny. 

Zastanawiam się, czy w dzisiejszym świecie, jedna książka może zmienić całe życie? Myślę, że może nie jedna, ale tak naprawdę każda książka daje nam coś, że spostrzegamy świat inaczej i w pewnym stopniu zmienia człowieka. "Cień wiatru" również wniósł coś do mojego życia. Na pewno zapamiętam ją na długo, długo.

Książkę polecam wszystkim.  Każdy powinien przeczytać tą niesamowitą powieść. 
Chcę przeczytać wszystkie książki Carlosa Ruiza Zafóna.Przeczytałam już dwie książki tego autora i jestem nimi oczarowana i wiem, że na kolejnych książkach się nie zawiodę. Świadczą o tym również ilość sprzedanych egzemplarzy.

Ocena: 10/10
Polecam!

9 komentarzy:

  1. Czytałam i w pełni się zgadzam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja również, świetna książka! :)

      Usuń
  2. "Cień wiatru" na pewno kiedyś przeczytam. Świetna recenzja!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niesamowita książka, zdecydowanie jest jedną z moich ulubionych. Zafón to wspaniały pisarz!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki tej książce polubiłam twórczość Zafona i z pewnością jeszcze nie raz sięgnę po jakieś jego dzieło:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zafona czytała jedynie "Księcia mgły" i "Pałac północy" i bardzo mi się podobały, na półce stoją już "Światła września" i "Marina". "Cień wiatru" niedługo wypożyczę w bibliotece, bo teraz ma go moja koleżanka, ale nie mogę się już go doczekać, szczególnie po kolejnej pozytywnej recenzji:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam w planach książkę :D Czytałam już inną recenzję. Również była bardzo pozytywna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka bardzo dobra, ale jakoś mnie aż tak bardzo nie zachwyciła.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam wrażenie, że tylko ja nie zapoznałam się jeszcze z tym autorem;/
    Recenzja wyszła bardzo fajnie!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń