sobota, 9 czerwca 2012

25.Niewidzialna-Sophie Jordan



Tytuł: Niewidzialna
Autor: Sophie Jordan
Saga: Ognista #2
Liczba stron: 272
Tytuł oryginału: Vanish
Wydawnictwo: Bukowy las

Sophie Jordan kazała długo czekać na kontynuację "Ognistej". A z długim oczekiwaniem idą wielkie oczekiwania. Czy autorka podołała oczekiwaniu czytelników ? Czy "Niewidzialna" dalej będzie trzymać poziom pierwszej części ? Czy było warto czekać ponad rok na kontynuację ?
Jacinda powraca do stada po tym jak ukazała swoje drugie ja przed łowcami, aby ratować swojego ukochanego przed śmiercią. Tam nie miała już bezpiecznego życia, łowcy chcieli ją dopaść, dlatego Jacinda wraz ze swoją rodziną ucieka z miasta i powraca do stada. Jednak na swej drodze dopadają ich łowcy i już sytuacja okazuje się krytyczna, to staje się coś nieoczekiwanego, co ratuje życie Cassinowi, Jacindi, Tamrze oraz ich matce. W stadzie bohaterka również nie ma spokojnego życia. Napotyka wrogość ze strony pobratymców i za każdym razem musi udowadniać, że jest wobec nich lojalna.  Wróciła do domu, za którym tak tęskniła, ale dostała wrogość. Została oddzielona od siostry, a jej matka jest pogrążona we własnym świecie. Straciła pracę, najlepszą przyjaciółkę i rodzinę, a jej największym przyjacielem jest syn alfy-Cassin, który również czegoś oczekuje od niej. Jednak Jacinda nie może zapomnieć o Willu, w którym jest zakochana. Choć po tym, co się stało, Jacinda nawet nie wie, czy Will ją pamięta, czy pamięta dlaczego musiała uciekać. Czy Jacinda zaryzykuje wszystko w imię miłości ? Czy porzuci swoją rodzinę, swój dom dla ukochanego?
"-Dla ciebie zrobiłbym wszystko. Zwłaszcza jeśli oznacza to, że znowu cię zobaczę."
Nie wiem czego oczekiwałam po "Niewidzialnej", ale na pewno nie to, co dostałam. Nie jestem rozczarowana tą książką, ale czuje pełen niedosyt, zwłaszcza, że autorka kazała bardzo długo czekać swoim czytelnikom na kontynuację "Ognistej". Miałam wielką nadzieję, że ta książka mnie jeszcze bardziej oczaruje, niż pierwsza część. Choć tak naprawdę nie wiem czy przez ten cały rok moje gusta się zmieniły i nie byłabym tak oczarowana "Ognistą" jak wtedy, czy po prostu ta książka jest gorsza. 
Główna bohaterka trochę mnie irytowała. Nie wiedziała czego chce. Jak była w stadzie to chciała być po za nim, a jak już uciekła, to chciała do niego wrócić. Ciągle zmieniała zdanie i tak naprawdę nie mogłam już za nią trafić. Ale  tak naprawdę, oprócz tego minusa, to Jacinda była bardzo troskliwą osobą. Troszczyła się o siostrę, o matkę, a tak naprawdę powinna troszczyć się przede wszystkim o siebie, bo to ona miała największe problemy w stadzie. Tak na prawdę nie da się jej nie lubić, ale nie jest ona typem bohaterek które się kocha. 
Motyw smoków jest po prostu genialny. Sophie Jordan idealnie opisała ich przemianę. I to wszystko. W książce występuje wiele ras smoczych, ale nie wiemy o nich nic. Nic nie jest opisane o zdolnościach każdego smoka, tak jak to było opisane w pierwszej części. Autorka mało rozwinęła życie stada, a uważam, ze byłoby to bardzo interesujące, bo kto nie chciałby poczytać, jak żyje osada smoków. 
   
Szczerze mówiąc spodziewałam się czegoś lepszego. Chyba miałam zbyt wielkie oczekiwania na ta książkę.  Ale powiem szczerze, ze z niecierpliwością będę czekała na kolejna, ostatnia cześć "Ognistej", lecz już z pewnym dystansem. Mam nadziejęże nie będę musiała czekać kolejny rok, aby przeczytać o losach Jacindy. 
Polecam wszystkim trylogię "Ognista", którzy chcą przeczytać lekką powieść.

Ocena: 7/10

10 komentarzy:

  1. Mam na tą serię wielką ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam ochotę na tę trylogię, jednak póki co sobie daruję. :) Poczekam aż wyjdzie trzecia część.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmm, a mnie jakoś do tej serii nie ciągnie...

    OdpowiedzUsuń
  4. Czekam, aż książka do mnie dotrze. Pierwsza część mi się podobała, mam nadzieję, że kontynuacja będzie dobra.

    OdpowiedzUsuń
  5. Też mam ochotę na tę trylogię, ale poczekam na 3. część :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ognista mnie oczarowała, więc za Niewidzialną muszę się zabrać!

    OdpowiedzUsuń
  7. Najpierw muszę przeczytać Ognistą i potem zobaczymy;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam w ebooku pierwszą część. Zobaczę, jak mi się spodoba, a wtedy nie wykluczam kontynuacji ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam jeszcze pierwszej części, ale chętnie to zmienię ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam wcześniej 1 część tej serii, "Ognistą". Nie mogłam się doczekać drugiej części, choć wiedziałam że trochę to potrwa. Kiedy niedawno zobaczyłam ją w empiku, okładka powaliła mnie, więc myślałam, że może sobie ją kupię i będzie super - tak jak pierwsza część. Postanowiłam jednak ją odłożyć i poczekać na recenzje, ewentualnie na pojawienie się jej w bibliotece. Po Twojej recenzji nie wiem, czy ją kupię. Wymieniasz tyle minusów...
    Duże brawa za super bloga i zapraszam na mojego: http://darkmelody69.blogspot.com/

    Pzdr ;p

    OdpowiedzUsuń