poniedziałek, 28 maja 2012

23. Błękit szafiru-Kerstin Gier

Tytuł: Błękit szafiru
Autor: Kerstin Gier
Saga: Trylogia czasu #2
Liczba stron:347
Wydawnictwo: Egmont

 Akcja książki rozpoczyna się dokładnie w tym samym momencie, co zakończył się "Czerwień rubinu". Gwendolyn i Gideon dalej mają do wykonania misję. Mimo przekonaniom Strażników, że jej kuzynka Lucy i jej towarzysz Paul są niebezpieczni i nie powino się im ufać, Gwen ma co do tego wątpliwości i coraz bardziej rozważa nad tym, że to właśnie Hrabia de Saint Germain może być zły. Na dodatek nikt nic nie chce jej mówić, więc  Gween musi działać sama (nie do końca sama, bo pomaga jej przyjaciel z przeszłości), ale musi dowiedzieć się komu może ufać, a komu nie.

Na dodatek Gwendolyn darzy Gideona coraz większym uczuciem, ale niestety  im się nie układa. 
Co więcej, Hrabia St. Germain chce jeszcze raz spotkać się ostatnią podróżniczkę w czasie-rubin, jaką jest Gwen. Zaprasza ją na wielki bal, gdzie chce ją bliżej poznać, a ona musi się pokazać z jak najlepszej strony. Czy uda jej się przekonać do siebie hrabiego ? Czy razem z Gideonem wykonają misję? I przede wszystkim czy ich miłość przetrwa ?

"Nie ufaj nikomu i niczemu. Nawet własnym uczuciom"

Tak jak w poprzedniej części wspominałam, bardzo lubię Gwendolyn Shepheard. Jest jedną z moich ulubionych bohaterek. Jest miła, zabawna i niepowtarzalna. Również bardzo lubię Gideona, jest trochę arogancki, ale również bardzo romantyczny. 
Doszło również dwóch nowych bohaterów. Brat Gideona-Raphael oraz gargulec Xemerius, który jest zabawny, ale widzi go tylko Gwen, dlatego jest dla niej bardzo pomocny, może szpiegować i przekazywać wszystkie informacje naszej bohaterce. 

Kerstin Gier wykreowała wspaniały świat, który chce się czytać i czytać. Podróży w czasie to bardzo oryginalny pomysł i tylko w tej trylogii o nich słyszałam.
Dzięki książką pani Gier możemy się przenieś do wieku XX, XIX czy XIII, poczytać o cudownych strojach z tych epok, wielkich balach, miejscach czy po prostu ludziach i ich sposobu bycia. Wszystko to tworzy niesamowity klimat, że człowiek mimo otaczającego nas świata czuje się nie w tej epoce (a w moim przypadku nawet mi się to śni).

"-Powiedz mi, czy ty mnie właśnie całujesz?
-Nie, tylko prawie [...] nie chciałbym w żadnym wypadku wykorzystywać tego, że jesteś pijana i chwilowo uważasz mnie za boga. W pewnym sensie jest to dla mnie trudne..."

"Błękit szafiru" na początku średnio mi się podobał, w ogóle mnie nie zaciekawił, ale potem akcja się tak rozkręciła, że nawet nie wiem kiedy ją przeczytałam. Uważam, że jest minimalnie gorszy od pierwszej części, ale dalej cudowny. Bardzo mi się podoba, że na początku każdego rozdziału jest jakiś wstęp, notka czy jakaś kronika. Jest to bardzo oryginalne i bardzo lubię to czytać.
Styl pisania jest bardzo fajny, język jest prosty i zrozumiały dla każdego. 
Jeszcze tylko wspomnę o przepięknych okładkach całej trylogii, które mnie po prostu urzekły.

Polecam wszystkim Trylogię czasu, a ja tym czasem zabieram się już za ostatnią część "Zieleń szmaragdu"

Ocena: 9/10

10 komentarzy:

  1. Planuje zakup serii. Masz racje okładka z Włoch jest ładna, ale nasza bije na głowę;]

    OdpowiedzUsuń
  2. Seria świetna;) Przede mną jeszcze ostatnia część;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniała seria :) jedna z moich ulubionych. Co do okladek to najbardziej podoba mi się ta z polski, ale ladna jest tez ta z Włoch.

    OdpowiedzUsuń
  4. Trylogia czasu jest po prostu nieziemska - ubóstwiam ją xD

    OdpowiedzUsuń
  5. Super: cytaty, recenzja i ocena. Muszę przeczytać tę trylogię!
    Nasza okładka najlepsza, na drugim (wg mnie) Włochy i Uk ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zamierzam niedługo sięgnąć po tę serię (wszyscy ją zachwalają, nawet Ty!). Mam nadzieję, że się nie zawiodę.
    Mi się najbardziej podoba ta polska okładka. Tamte są takie... mało wpadające w oko.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za wizytę :)chętnie bedę zaglądać do Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba wszystkie recenzje tej serii zachęcają do jej przeczytania. Sama nie wiem, czemu jeszcze jej nie przeczytałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak dla mnie, to jedna z najlepszych serii młodzieżowych.

    OdpowiedzUsuń