sobota, 19 maja 2012

22.Bratnie dusze-Elizabeth Chandler

Tytuł: Bratnie dusze
Autor: Elizabeth Chandler
Saga: Pocałunek anioła #3
Liczba stron:256
Tytuł oryginału: Soulmates
Wydawnictwo: Dolnośląskie





Co byś zrobił, gdyby okazało się, że twój największy przyjaciel, osoba która była z tobą najcięższych chwilach, której bezgranicznie ufałaś, okazał się twoim największym wrogiem? A twoi najbliżsi byliby narażeni na śmiertelne niebezpieczeństwo? Lub wszyscy uważali by cię za osobę chorą, a twoim jedynym oparciem są anioły?


Ivy z trudem udało się uciec od śmierci. Jak się później domyśla, że za  tym wszystkim stoi Gregory, jej przyjaciel. Ivy powoli zaczyna sobie przypominać zdarzenia, jakie zaszły na stacji kolejowej, a co najważniejsze, znów zaczyna wierzyć w anioły. A za tym idzie to, że w końcu zauważa Tristana-jej zmarłego chłopaka. Tristan jest w siódmym niebie, że po wielu trudach nawiązania kontaktu z Ivy, w końcu mu się udało, i może z nią porozmawiać i ostrzec ją przed niebezpieczeństwem. Ivy jest szczęśliwa, że znowu może porozmawiać z Tristanem, i powiedzieć mu to, czego nie miała okazji powiedzieć za życia chłopaka. Jednak Ivy grozi śmiertelne niebezpieczeństwo ze strony Gregorego, chłopak chce ją zabić za to, czego tak naprawdę nie wiedziała. Zaczyna krzywdzić najbliższych Ivy, a potem próbuje zrobić krzywdę dziewczynie. Jedynymi osobami, które mogą pomoc jej uniknąć po raz kolejny śmierci jest jej mały braciszek Philip, Will oraz umarły już Tristan.

"-Pomódl się za mnie-odparł.-Ja nie wspominam go zbyt ciepło.
-Tym lepszy powód, żeby się modlić-odrzekła.-Jak nie spocznie w pokoju, może zacząć włóczyć się za nami."

Książka pokazuje nam człowieka, który może zrobić wszystko, nawet zabić swojego najlepszego przyjaciela, aby prawda nie wyszła na jaw. Gregory, to osoba, która jest w stanie zrobić absolutnie wszystko dla majątku. Jest nieprzewidywalny, rani uczucia Ivy, chce zrobić krzywdę jej i jej bliskim, a przede wszystkim chce ją zabić. 
Ivy już nikt nie ufa, rodzina i przyjaciele, uważają ją za osobę, która była wstanie się zabić, gdyby nie jej brat. 
Nie ma już w nikim oparcia, nikt jej nie wierzy. Nadal jest osobą, która troszczy się o innych i chce za wszelką cenę chronić ich, lecz tak na prawdę powinna przede wszystkim chronić sienie.

Tak jak już to wspominałam wcześniej, książka niestety jest krótka, a pomysł moim zdaniem świetny, lecz do końca niezrealizowany. Jest to chyba najlepsza część z wszystkich trzech. Ma pojawić się jeszcze czwarta, ostatnia część powieści, ale szczerze mówiąc nie wiem co pisarka może jeszcze wymyślić, bo już wszystko zostało wyjaśnione, a zakończenie było zrobione tak, jak by to było zakończenie całej historii Ivy i Tristana.

Książka napisana jest łatwym językiem. Momentami jest śmieszna, a momentami smutna. Autorka bardzo dobrze grała na uczuciach czytelnika, przynajmniej ja kilka razy się popłakałam. Polecam ją wszystkim tym, co szukają krótkiej, ale ciekawej książki. Nawet nie wiem kiedy ją przeczytałam, bo w tygodniu nigdy nie mam czasu na czytanie. Czytałam ja zaledwie po pół godziny dziennie, a tu w czwartek już skończyłam.


Ocena: 6/10

11 komentarzy:

  1. Wysoka ocena. Pewnie kiedyś się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam zamiar sięgnąć po tą serię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zabiorę się niedługo za pierwszy tom - jeśli przypadnie mi do gustu, to i po kolejne sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Poszukam tomu pierwszego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Możliwe, że kiedyś przeczytam. Jak na razie raczej sobie ją odpuszczę;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chciałabym przeczytać, jednak wpierw muszę znaleźć pierwszy tomik

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie jestem przekonana do tej serii, ale nie mówię nie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Naprawdę polecam tę książkę! Jest rewelacyjna!!! Jeszcze żadna książka tak mnie nie wciągnęła. Po przeczytaniu pierwszego tomu nie mogłam się doczekać aż przeczytam o dalszych losach Tristana i Ivy. P-O-L-E-C-A-M!!!!!!!:):)<3<3<3:*:*

    OdpowiedzUsuń
  9. Naprawdę polecam wciąga jak żadna inna !!teraz czekam na trzecią część naprawdę polecam!!!!<3:**

    OdpowiedzUsuń
  10. fajna książka szybko i przyjemnie się czyta polecam

    OdpowiedzUsuń