poniedziałek, 7 maja 2012

20.W pierścieniu ognia-Suzanne Collins



Tytuł: W pierścieniu ognia 
Autor: Suzzane Collins
Trylogia: Igrzyska śmierci #2
Liczba stron:359
Tytuł oryginału: Catching fire
Wydawnictwo: Media Rodzina


Akcja rozpoczyna się kilka tygodni później. Katniss i Peeta wracają do dwunastego dystryktu jako zwycięscy Głodowych Igrzysk. Jak po każdych igrzyskach rozpoczyna się Tournee Zwycięzców, wiec Katniss i Peeta muszą być na nich obowiązkowo. Podczas trwania  Tournee Zwycięzców dowiadują się o zamieszkach i powstaniach w innych dystryktach. Ludzie z Kapitolu zabijają zbuntowanych powstańców. Prezydent Snow zaczyna grozić Katniss za to, co zrobiła na arenie, aby uratować siebie i Peeta. Nie wierzy w ich miłość. W tym roku odbywają się 75 Igrzyska Głodowe, a z okazji ćwierćwiecza igrzysk zawsze szykowane jest coś specjalnego czego się nikt nie spodziewa. Także i w tym roku wydarzy się coś nieoczekiwanego. 


"-Jak spędzimy nasze ostatnie dni?
-Chciałbym spędzić z tobą każdą minutę, która pozostała mi do końca życia-wyznaję Peeta"

Katniss Everdeen jest również wspaniałą osobą, jaką była. Autorka wspaniale opisuje wewnętrzne przeżycia dziewczyny. Katniss bardzo często była niezdecydowana, ponieważ ma za dużo problemów i musi się o wszystko martwić. Dziewczyna przeszła na arenie przemianę i zauważa okrucieństwo Kapitolu i chce  się mu sprzeciwić.

Drugim wspaniałym bohaterem był Peeta Mellark, którego po prostu kocham.W tej części stał się bardziej dojrzały i za wszelką cenę chce uratować Katniss. W tej części odkrył talent, jakim jest malowanie. Jego dzieła przedstawiają sceny z Igrzysk. Bohaterów dręczą koszmary związane z Igrzyskami śmierci i nawzajem się wspierają.

"Nie nazwałbym słabością zamiłowania do tego, co piękne-oświadcza Peeta-Może z wyjątkiem zamiłowania do ciebie."

W tej części doszło kilku nowych bohaterów. Każda osoba w książce jest przedstawiona tak, że na swój sposób jest wspaniała i nie wyobrażam już sobie książki bez nich. Nawet jak jest ich mało to i tak odgrywają pełną napięcia akcję. Nawet Effie, która jest denerwująca to jest wspaniała.

Cała książka jest pełna napięcia. Autorka nadal utrzymuje bardzo wysoki poziom. W książce jest pełno nieoczekiwanych momentów co jest absolutnie plusem. Czyta się w ciągłym napięciu. Rozdział jest zakończony tak, że trzeba zacząć kolejny. Tak jak i w pierwszej części, autorka świetnie opisuje zdarzenia. Język jest prosty i zrozumiały.

 Druga część Igrzysk śmierci jest tak samo wspaniała jak pierwsza. Nie umiem wybrać, która jest lepsza, po i jedna i druga mnie zaskoczyła i zaciekawiła. Jeszcze nie przeczytałam "Kosogłosu", ale wiem, że ta trylogia jest wspaniała. Suzanne Collins zrobiła kawał dobrej roboty. Miała wspaniały pomysł i świetnie go zrealizowała. Wykreowała wspaniałą powieść do której chce się ciągle wracać.

Jeśli jest jeszcze taka osoba, która jeszcze nie przeczytała "W pierścieni ognia", a co dopiero "Igrzysk śmierci" to musi to jak najszybciej zmieni!
A ja tym czasem zabieram się za "Kosogłos" i mam nadzieję, że bedę również oczarowana tą książką jak dwiema pierwszymi częściami.

Ocena:10/10

12 komentarzy:

  1. Mnie nie trzeba zachęcać, bo cała seria należy do moich ulubionych :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja ukochana trylogia! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna recenzja! A książkę czytałam i również należy do moich ulubionych ;)

    PS Jeśli mogę dać ci radę to ogranicz cytaty w swoich recenzjach, bo jest ich za dużo i tekst przestaje być estetyczny...

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie czytałam, ale mam ją w planach na najbliższe tygodnie. Stęskniłam się za Katniss i Peetą. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj wspaniała trylogia, bez dwóch zdań! =)

    OdpowiedzUsuń
  6. Igrzyska śmierci to cudowna trylogia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kacham, Kocham:D tą część chyba najbardziej!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam tylko "Igrzyska Śmierci" i póki co nie mam zamiaru sięgać po kolejne. Może kiedyś przeczytam, ale na razie nie mam na to ochoty ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zostałaś oTAGowana! Więcej szczegółów na moim blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oooo i ja Cię oTAGowałam:)Fajnie by było, gdybyś zechciała wziąć udział w tej zabawie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Och, to zdecydownie moja ulubiona trylogia! Cieszę się, że coraz więcej osób czyta tę serię. ^^

    OdpowiedzUsuń