wtorek, 10 kwietnia 2012

15.Czerwień rubinu-Kerstin Gier


Tytuł: Czerwień rubinu
Autor: Kerstin Gier
Liczba stron: 341
Wydawnictwo: Egmont
Czas czytania: 4 dni


Gwendolyn jest zwykłą nastolatką, choć widzi duchy i ma wspaniałą przyjaciółkę Leslie. Mieszka w wielkim domu ze zwariowaną rodziną, w której od lat odziedzicza się gen podróży w czasie, choć ten gen można odziedziczyć tylko wtedy, gdy urodzi się dokładnie w dniu, który obliczył Izaak Newton. Wszyscy myśleli, że ten dar odziedziczyła Charlotta-kuzynka Gwen, która urodziła się dzień przed nią, w dniu który obliczył Newton. Była szkolona do tego, dlatego zawsze wiedziała co zrobić, gdy przeniesie się do innej epoki. Lecz co się później okazuję, Gwendolyn również urodziła się w tym dniu i to właśnie ona jest dwunastym podróżnikiem w czasie-rubinem. 
Pewnege dnia idąc do sklepu Gwen przeniosła się pierwszy raz w przeszłość.

Gwendolyn razem z drugim podróżnikiem Gideonem mają do wykonania misję. Gwen nie jest w ogóle wyszkolona, bo nikt nawet nie myślał, że to ona odziedziczyła ten dar, nie wie co robić, gdy przenosi się w czasie, dlatego jak najszybciej musi nadrobić zaległości. 

"Rubin czerwony magią kruka obdarzony"

Gówna bohaterka-Gwendolyn jest jedną z moich ulubionych postaci. Fabuła książki jest rewelacyjna. Język jest prosty i zrozumiały dla każdego. Czyta się ją jednym tchem i tak jak napisane jest z tyłu książki "Dla ciebie również czas przestanie mieć znaczenie."  Dopiero co zaczęłam czytać pierwszą stronę, a tu już ostatnia kartka. Kerstin Gier miała wspaniały pomysł na napisanie książki.

"Nie potrzebujesz magii kruka, żeby być dla mnie kimś szczególnym"

"Czerwień rubinu" miałam w planach aby przeczytać. Będąc na książkowych zakupach z Alicją z ksiazki-alys niemal kazała mi zakupić tą książkę teraz. Nie byłam pewna czy akurat teraz chcę czytać tą trylogię, ale jednak się przekonałam i zakupiłam ją, i nie żałuję, bo ta książka jest po prostu 
 G E N I A L N A !
 W drodze powrotnej słyszałam same pozytywy o tej książce i czytałam same pozytywne opinię, więc miałam ogromne wymagania co do niej. Ta książka nie zawiodła mnie i jest to jedna z najlepszych książek jakie czytałam! 
Teraz nie pozostaje mi nic innego jak tylko sięgnąć po "Błękit szafiru", który również mam nadzieje, że będzie świetny.

Wspomnę jeszcze o przepięknej okładce książki, która mnie po prostu urzekła

Ocena:10/10

13 komentarzy:

  1. Całą Trylogię Czasu mam od niedawna za sobą i mam nadzieję, że kolejne części również przypadną Ci do gustu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. O, super! Fajnie, że tak wysoko oceniłaś książkę! Zabieram się właśnie za czytanie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja ulubiona seria :) Dobrze, że Cię namówiłam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę przeczytać tę serię. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Trylogię Czasu mam w planach, więc na pewno przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Trylogia czasu jest obłędna, szczególnie tom drugi...

    OdpowiedzUsuń
  7. O matko pragnę tej trylogii! ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam wielką ochotę na tę serię i chociaż w bibliotece nie ma, myślę że za niedługo albo zakupię albo przeczytam ebooka!

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę w końcu zapoznać się z tą trylogią!;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mimo, że przeczytałam już co najmniej kilkadziesiąt pozytywnych recenzji tej książki to cały czas nie jestem do niej przekonana. Raczej nie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę koniecznie zapoznać się z trylogią, kusi i kusi, ale czasu brak.

    OdpowiedzUsuń
  12. Trylogię Czasu mam w planach. Muszę ja przeczytać.!

    Pozdrawiam i zapraszam w wolnej chwili,
    Leal

    OdpowiedzUsuń
  13. czytalam całą trylogię:)
    i bardzo mi się ona spodobała:)

    OdpowiedzUsuń