sobota, 31 marca 2012

13.Liceum Avalon-Meg Cabot





Tytuł: Liceum Avalon
Autor: Meg Cabot
Liczba stron: 239
Wydawnictwo: Amber


Liceum Avalon to książka o lekcji historii, przedstawiona w bardzo fajny sposób, dotycząca Króla Artura.
Akcja dzieje się w teraźniejszości w Anapolis.
Eleine jest córką dwóch wykładowców średniowiecznej historii. Przeprowadza się ona do Anapolis, ponieważ jej rodzice dostali roczny urlop. 
Ellie poznaje Willa, który od razu jej się spodobał, lecz ma on dziewczynę, Jennifer. Jest najpopularniejszym chłopakiem w szkole, najlepszym uczniem, przewodniczącym klasy maturalnej i kapitanem drużyny footballu. 
Will od razu dogaduję się z Ellie , ma on wrażenie, że już się kiedyś spotkali, w wcześniejszym życiu, lecz jest to wręcz niemożliwe.
Ellie przez przypadek zobaczyła jak Jen całuje się z najlepszym przyjacielem Willa, Lansie. Zakochała się ona w Willu, ale jest jego przyjaciółką i nie chce ona powiedzieć o tym, co widziała. W tym momencie zjawia się przyrodni brat Willa, Marco, który wie o całej sprawie z Jen i Lansem, i chce za wszelką cenę, aby Will dowiedział się o tym, lecz w ostatniej chwili powstrzymuję go Ellie.
Następnego dnia cała piątka wyrusza na rejs jachtem, gdzie Marco mówi o zdradzie jego dziewczyny. Ku zdziwieniu wszystkich, Will za bardzo się tym nie przejął, a wręcz przeciwnie, twierdzi, że mu ulżyło, i że w głębi duszy o tym wiedział. 
Po kilku dniach dochodzi do sprzeczki między braćmi. W liceum Avalon na nowo rozgrywają się dramatyczne zdarzenia z legend o królu Arturze.

"Miał rycerz czoło gładkie, jasne,
Czerń loków okrył hełmem kaskiem.
Rumak olśniewał podków blaskiem,
Gdy jechał z pierwszym słońca brzaskiem
Drogą do zamku w Camelot"

Powieść została napisana w postaci pierwszoosobowej. Jest prosta do zrozumienia, bardzo szybo się czyta.
Czytałam już kilka powieści Meg Cabot i ta książka ma identyczny styl, co Pamiętnik księżniczki, wiec przyjemnie się czytało. 
Książka jest bardzo fajna dla osób, które chcę sobie przeczytać coś lekkiego z odrobiną historii, co wręcz jest przyjemnością. Przy każdym rozdziale jest krótki cytat dotyczących czasów arturiańskich 

Ocena: 6/10

10 komentarzy:

  1. Jak na razie mam długą listę książek do przeczytanie więc raczej po tą nie sięgnę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam ją kilka lat temu i pamiętam, że bardzo mi się podobała

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam i pamiętam że bardzo mi się podobała;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię książki Meg Cabot, więc i tej sobie nie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj kiedy ja to czytałam... ho ho ho wtedy byłam jeszcze młoda i piękna ;D Książka mi się podobała, pełna magii i lubię z resztą Panią Cabot ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie przepadam za Meg Cabot, więc tą książkę też raczej sobie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię legendy wplecione w teraźniejszość :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo chcę ją przeczytać, film oglądałam i bardzo mi się podobał :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajnie brzmi, ale znając panią Cabot, stawia ona raczej na młodsze czytelniczki - dlatego sobie odpuszczę

    OdpowiedzUsuń
  10. Niestety ale film zniechęcił mnie do tej książki aż za bardzo :/

    OdpowiedzUsuń