sobota, 17 marca 2012

11.Pamiętniki Wampirów. Księga1-L.J.Smith


Tytuł: Pamiętniki Wampirów
Autor: L.J. Smith
Liczba stron: 509
Wydawnictwo: Amber
Ocena: 5/10


Na początku obejrzałam serial, w którym się zakochałam, więc postanowiłam, że muszę przeczytać książkę, więc bez zastanowienia zakupiłam od razu trzy księgi w promocji myśląc, że książka okaże się tak dobra jak serial lub nawet lepsza, lecz niestety się zawiodłam.

Pierwsze kartki zaczęły się tak jak pierwszy odcinek serialu. Elena straciła rodziców w wypadku samochodowym i po kilku miesiącach powraca do szkoły. Dziewczyna mieszka wraz z młodszą siostrą(co jest pierwszą różnicą między książką i filmem) oraz z ciotką. Jest bardzo popularna i miała najpopularniejszego chłopaka Matta.
Poznaje ona Stefana, przystojnego, nowego chłopaka w mieście. Dziewczyna od razu decyduje się, że musi go poznać. 
Śladem Stefana do miasteczka przybywa Damon, starszy brat wampira. Jest nieprzewidywalny, zły i niebezpieczny. 
Elena poznaję całą prawdę o braciach Salvatore, lecz z poznaniem prawdy w miasteczku zaczynają się dziać rzeczy niebezpieczne dla Eleny. Ginie jej jedna przyjaciółka, poznaje sekret Boonie, do miasta przybywają nieproszeni goście, aż w końcu Elena ginie.
Lecz to nie koniec życia Eleny. Staje się kimś innym, nie jest człowiekiem, ale również nie jest wampirem.


Fabuła książki niespecjalnie przypadła mi do gustu. Było za mało bohaterów, które odgrywają ważną rolę w serialu takich jak Katerina, czy Klaus.
Akcja toczy się zbyt szybko i nie wszystko zostaje wyjaśnione.

Nie spodobało mi się to, że Elena została przedstawiona jako pusta lalka, która ma wszystko co chce. Tak jak było w przypadku Stefana, że go ujrzała i postanowiła,że go zdobędzie co się stało

Jak na razie  przeczytałam dwie księgi, a zostały mi jeszcze trzy, z których jedna jest na półce. Ale myślę, że powrócę do tych książek, bo jednak jestem ciekawa jak dalej potoczy się losy Eleny, Stefena czy Damona. 

17 komentarzy:

  1. Średnio mi się podobała. Wolę serial :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też sięgnęłam po te książkę pod wpływem serialu, ale przeczytałam tylko pierwszą część. Kompletnie mi się nie podobała. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie czytałam ale coś czuję, że nie będzie mi się podobać...

    OdpowiedzUsuń
  4. Serial kocham, ale książek nie za bardzo *_*

    OdpowiedzUsuń
  5. Jam mam tak samo jak Ania, nie ciągnie mnie do tej książki, ale serial z chęcią obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam (dawno) pierwszą część. Serial rzeczywiście jest lepszy!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja czytałam najpierw książkę, czytałam 6 części chyba, ale już do nich nie wrócę po tym jak obejrzałam serial, w którym się zakochałam i który jest o niebo lepszy od książek:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja przeczytałam tylko 1 część no i tak średnio mi się podobała.
    I zgadzam się z tobą w 100% brakuje tam Klausa ;)
    www.loveeread.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam juz całą serię za sobą. Dopiero teraz zdaje sobie sprawę jaka była nurząca.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie w ogóle nie ciągnie do tych książek. To chyba kwestia wampirów i Zmierzchu :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie skończyłam pierwszą księgę, którą notabene również zrecenzowałam.;D Mi się podobało, w szczególności Damon.;D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja serialu nie oglądałam, bo nie lubię seriali, choć z tego co wiem jest on ciekawy, ale jego treść odstaje od wydarzeń z książki.

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytałam dużo opinii negatywnych o tych ksiązkach, więc sama już raczej bym po nie nie sięgnęła: ale serial oglądam, choć bez większego przekonania

    OdpowiedzUsuń
  14. nie wiem, raczej nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja mam za sobą prawie całą historię :) Brakuje mi tylko części, która teraz niedawno ukazała się na rynku wydawniczym. Seria bynajmniej należy do moich ulubionych :) Aczkolwiek serialu nie zamierzam oglądać, gdyż nie zgadza się on z treścią książek.

    OdpowiedzUsuń
  16. Dla mnie to był koszmar, przeczytałam część pierwszą i więcej nie zamierzam. Chcę za to obejrzeć kilka odcinków serialu, aby przekonać się, czy rzeczywiście z takiej okropnej pozycji można stworzyć ciekawy i przekonujący serial ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Przeczytałam trzy pierwsze części i chyba na tym poprzestanę. Z kolei serial uwielbiam^^ Mimo wielu wad oceniłam powieść troszkę wyżej

    OdpowiedzUsuń