niedziela, 19 lutego 2012

9.Pretty Little Liar.Kłamczuchy-Sara Shepard




Tytuł: Pretty Little Liars: Kłamczuchy i Bez Skazy
Autor: Sara Shepard
Wydawnictwo: Otwarte
Ocena: 6/10


Zakochałam się w serialu Pretty Little Liars, który wyszedł ponad rok przed wydaniem polskiego wydania książki. Postanowiłam zakupić książki, lecz okazały się identyczne jak serial, wszystko, najmniejszy szczegół był identyczny. Trochę się zawiodłam, ponieważ wiedziałam już co będzie dalej, jak potoczą się losy bohaterek i uznałam, że takie czytanie, że wiem co będzie jest bez sensu.


Było ich pięć, były najlepszymi przyjaciółkami do czasu, gdy Alison, szkolna gwiazda, znika w niewyjaśnionych okolicznościach. Rok później jej przyjaciółki: Emily, Aria, Spencer i Hanna, zaczynają otrzymywać niepokojące SMS-y. Ktoś zna sekrety, które chciały pogrzebać wraz z pamięcią o Ali. Jak wiele dziewczyny są w stanie po-
święcić, by prawda nie wyszła na jaw?


Śledztwo w sprawie zniknięcia Alison przybiera nieoczekiwany obrót. Do Rosewood powraca Toby, który jest jak czarny kot – zawsze zwiastuje kłopoty. Aria, Emily, Spencer i Hanna tracą grunt pod nogami.
Dziewczyny muszą połączyć siły, ale czy potrafią sobie zaufać?


Na pewno książka spodobała by mi się, gdyby nie to, jak mówiłam wcześniej, że najpierw oglądałam serial, który jest identyczny.
Dlatego polecam tą książkę wszystkim tym, co nie oglądali serialu.
Szkoda tylko, że książka została wydana w Polsce ponad rok po wyemitowaniu serialu.

*   *   *
Mam do was jeszcze jedną sprawę, a mianowicie na moim blogu jest konkurs, i te osoby, które się zgłaszają muszą dodatkowo dodać mojego bloga do obserwujących, ponieważ jeśli tego nie zrobią zostaną zdyskwalifikowawszy. Mam nadzieję, że te kilka osób zmieni to i będę mogła dodać ich zgłoszenia.

13 komentarzy:

  1. Serialu nie oglądałam, a seria wciąż przede mną, więc czemu nie?

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem tego samego zdania na temat tych książek co Ty :)
    http://ksiazki-alys.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam Cię w obserwowanych jak coś ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszą część czytałam, za drugą niedługo się zabiorę.
    P.S jakby co też mam cię w obserwowanych ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Obejrzałam pierwszy sezon tego serialu, a potem mi się on po prostu znudził. Jeśli mówisz, że wszystko jest w nich tak samo jak w serialu, to nie będę nawet zabierała się za książkę.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham serial. Koniecznie muszę przeczytać;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jednak mam ochotę przeczytać tę serię, więc jeśli natknę się na nią w bibliotece, na pewno wypożyczę :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie, że serial jest zupełnie inny niż książki. Niektóre wątki są zupełnie inaczej przedstawione i inaczej rozwiązane niż w serialu. Jedynie podobny jest tom pierwszy, ale w końcu wprowadzenie do historii jakieś być musi i musi się ze sobą pokrywać. Jestem po lekturze pięciu tomów i mogę ci zaręczyć, że są praktycznie zupełnie inne niż serial ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie oglądałam, ale w serii się zaczytuję i po prostu ją uwielbiam :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę w końcu przeczytać :)

    Muszę cię poinformować, że wykreślam cię z informowanych. Ostatnio z rozpędu się nie zorientowałam, że to blogspot, a ja jakiś czas temu postanowiłam, że nie informuję osób z blogspota - bo u was jest taka funkcja, więc czemu mam się niepotrzebnie męczysz. Mam nadzieję, że nie będziesz mi tego miała za złe.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja miałam na początku tak samo jak ty. Dopiero później zaczęłam dostrzegać różnice. Wstęp musiał się mniej więcej pokrywać, żeby zachować sens, ale potem są rozbieżności między serialem a książką.

    OdpowiedzUsuń
  12. Słyszałam wiele o serialu jak i książce i chętnie sięgnę po tę serię. Twoja podpowiedź odnośnie adaptacji filmowej jest ważna, zastanawiałam się wcześniej czy nie zacząć oglądać serialu, ale w związku z tym wolę poczekać.

    OdpowiedzUsuń
  13. Przymierzam się zarówno do książek, jak i serialu

    OdpowiedzUsuń